Rubriky
Auto

Financovanie nového auomobilu

Každoročne výrobcovia uvedú na trh desiatky nových modelov, ktoré sa od starších líšia nielen exteriérom, ale aj interiérom a funkciami. Práve vylepšený vzhľad a doplnené funckcie nás lákajú kupovať nové auto častejšie ako by sme potrebovali. S tým prichádza ale aj vyššia cena. Priemerný Slovák si na nové auto nezarobí vôbec ľahko. Práve preto siahne väčšina po inej možnosti financovania ako vyplatenie v hotovosti.

car-finance-4516003_1280

Aké sú možnosti financovania automobilu?

Ak ste rozhodnutý pre kúpu nového auta rozhodne je najlepšie, keby máte celú sumu našetrenú v hotovosti. Realita však býva iná a my si musíme peniaze požičiavať. Jednou z možností je zobrať si úver z banky. Viaceré banky ponúkajú úvery na auto s výhodnejším úrokom ako úvery bez udania potreby. Stačí prísť do banky a peniaze vám pošlú na účet. Vy si už idete kúpiť svoje vysnívané auto a výhodou je, že ste hneď majiteľom. Ďalšou možnosťou je zobrať si auto na lízing. Uzavriete zmluvu so spoločnosťou, ktorá lízing ponúka. Možnosťou je uzavrieť zmluvu priamo na predajni automobilov.

car-5246178_1280

Nemusíte tak riešiť ďalšie papierovačky a vybavovania. Úrokové podmienky sú vo väčšine prípadov výhodnejšie a vybavenie lízingu priamo pri kúpe auta vám ušetrí čas. Majiteľom však často býva lízingová spoločnosť, pokiaľ dlh nesplatíte. V prípade neplatenia vám auto zoberú. Vzhľadom na to, že nie ste majiteľom, musíte npočítať aj s povinnosťou platiť si havarijnú poistku, čo vám auto výrazne predraží. V poslednej dobe sa rozšíril trend prenájmu automobilu. Vy si mesačne platíte prenájom, auto neustále využívate ako keby bolo vaše, ale nie ste majiteľ a auto môžete kedykoľvek prestať platiť a vrátiť naspäť bez ďalších poplatkov. Aj keď nové auto je snom každého, mali by ste si najskôr premyslieť či budete schopný takýto veľký dlh splácať. Auto nie je len radosť, ale aj starosť.

Rubriky
Auto

Slovenskí motoristi sa môžu tešiť, konečne spustili predaj Seatu Tarraco FR aj u nás

2.marec 2020 je dňom, kedy oficiálne začal predaj modelu španielskej značky Seat Tarraco FR a toto najväčšie SUV z tejto ponuky bude mať teraz  aj športovú verziu s výbavou FR.Seat Leon na cestách
 
Dlho očakávaný model prichádza
Veľké SUV značky Seat prichádza s novou charizmou, ktorú mu dodávajú upravené detaily na karosérii a tiež vynovený interiér. Vonkajší vzhľad sa vyznačuje špecifickou maskou chladiča, má širšie kolesá, plastové lemy blatníkov sú rozšírené, strešný nosič v podobe čiernych pozdĺžnych líšt, vonkajšie spätné zrkadlá majú kryty, ktoré sú nalakované vo farbe Cosmo Grey. Zadná časť karosérie je vybavená spojlerom, uloženým na hrane strechy, v zadnom nárazníku je špeciálny difúzor, dvere batožinového priestoru sú ozdobené logom FR, názov Tarraco je napísaný písaným fontom a časom sa do výbavy dostanú aj zadné skupinové svetlá  prepojené navzájom.
 
Nový odtieň červenej
K farbám tohto modelu pribudne aj exkluzívny tmavočervený odtieň Merlot Red, do vzorkovníka sa  však dostane až niekedy v júni tohto roka. Tento tmavočervený odtieň najväčšiemu SUV Seatu doposiaľ chýbal. Ďalšie vylepšenia si môžu zákazníci zvoliť sami. Napríklad 20 palcové disky na kolesá z ľahkej zliatiny FR. Interiér Tarraca FR je takisto špecifický. Niektoré prvky sú nové a nimi ho odlišujú od bežnej výbavy. Patrí tam napríklad športový volant, multifunkčný, kožený, opatrený logom FR, infotainment s 9,2- palcovým displejom, pedály z hliníka, sedadlá v škrupinovej športovej verzii s pamäťou a možnosťou elektrického nastavovania.Vybavenie interiéru
 
Mnohé zaujímavé benefity
Na Slovensku bude tento model v predaji za cenu od 31 480 eur, k tomu bude grátis balík Premium, ktorého hodnota je 1 329 eur a tiež sú v ponuke prémiové služby ako 6-ročná predĺžená záruka (variant je 150- tisíc kilometrov), servisné prehliadky až na štyri roky (alebo 80-tisíc km) zadarmo bez účtovania materiálu a práce.  Záujemcovia sa teda majú na čo tešiť.

Rubriky
Auto

Koniec nezávislým autodielňam?

Moderný automobil je dnes viac o inteligentných počítačových jednotkách ako o mechanike samotnej. Predsa len už ani výmena auto-batérie nie je možná bez zakódovania do palubnej jednotky, ak má všetko bežať tak ako má. Práve z tohto dôvodu sa nechalo počuť niekoľko popredných výrobcov áut že je načase riešiť problém s možným výpadkom príjmov v čase nástupu elektromobilov. Celé to smeruje iba jednému a množstvo ľudí bude určité sklamaných. Pretože návšteva oficiálneho autoservisu znamená iba jediné. A po preplatenie nech sa jedná o čokoľvek. Je to najme z dôvodu toho že kým takzvané nezávislé auto-opravovne ešte stále opravujú iba konkrétny diel a dá sa dohodnúť na cene. Vo väčšine oficiálnych servisov to možné nieje. Skôr sa tu bavíme o oprave typu pokus omyl. A tak aj vyzerá konečná cena. Automechanik pri práci.jpg

No vzhľadom k cenám potrebného vybavenia je už teraz každému jasné že len počiatočné náklady na zakúpenie všetkého potrebného len pre jedinú značku sú pre bežný autoservis v podstate likvidačné. Už len to že v moderných autách začína prevládať elektronika a v niektorých prípadoch je potrebný školený elektronik-špecialista svedčí o tom že aj samotné finančné nároky na vyplácanú mzdu sú úplne inde. A to nehovoríme o najmodernejších verziách vozidiel kde je potrebný doslova IT špecialista aby bolo možné detektovať kde je chyba. Možno to znie na prvé počutie ako vzdialená budúcnosť, no nie je. Len sa zamyslite koľko má vaše auto rôznych snímačov tlaku, ABS, otvárania a zatvárania dverí a podobne.
Motor vozidla.jpg
Spočítané a zrátané smeruje to iba k jednému. A to je v súčasnej dobe postupný zánik malých auto opravovní tak ako ich poznáme dnes. Pretože nie každý bude schopný zvládnuť enormnú finančnú zátaž ktorá zo sebou prinesie investícia najme do technológie potrebnej na opravu prinesie. Tak ako sme spomínali. Preto bude zaujímavé sledovať čo bude nasledovať ďalej a ako sa k celej veci postavia najme výrobcovia áut. Pretože je jasné že iba podporov oficiálnych servisov cesta nevedie.

Rubriky
Auto

V lome pracuje nákladné vozidlo, ktoré vyrobí viac energie ako spotrebuje

Milovníci automobilov mi určite dajú za pravdu ak poviem, že vidieť pri práci ťažké nákladné vozidlo, ktoré je schopné odviezť až 65 ton nákladu, je naozaj fascinujúce. Nejde teda o žiadny osobný automobil na každodenné jazdenie do práce a späť, ale o 45 ton vážiaci kolos určený na najťažšiu činnosť spojenú s prácou v lome.Nákladný automobil v malom.jpg
 
Nabíja sa sám
V poslednom období sú na trhu s automobilmi preferované vozidlá na elektricky pohon, keďže patria k ekologickým a šetria životné prostredie.  No vývojári ešte ani zďaleka nemajú vychytané všetky „muchy“, trápi ich mnoho nevyriešených problémov. Inžinierov najviac ťaží dĺžka čerpania energie a dojazd vozidla. To, ktoré skonštruovali švajčiarski konštruktéri, sa nazýva eDumper a je poháňané elektromotorom a bolo vyrobené podľa modelu Komatsu HB 605-7. Je jedinečné v tom, že z lomu preváža suroviny do cementárne a nepotrebuje nijaké nabíjanie. Hovoríme o vozidle, ktoré má hmotnosť 45 ton a je schopné odviezť náklad s hmotnosťou 65 ton. Výrobca sa vyjadril, že automobilu stačí rekuperovaná elektrická energia, takže po prvom nabití môže jazdiť neustále a nie je potrebné dopĺňanie jeho akumulátorov. Táto skutočnosť sa potvrdila v tomto danom lome, kde vozidlo jazdí.
 
Za volantom jazdec formuly
Pýtate sa, či je to vôbec možné?  Žiadne perpetuum mobile v tom nehľadajte, vysvetlenie je jednoduché. eDumper, ktorý je plne naložený, má hmotnosť 110 ton a s týmto nákladom absolvuje cestu, ktorá ide prudko dole kopcom a práve v priebehu tejto jazdy sa batérie pri brzdení regenerujú a získavajú tak stratenú energiu. Pod kopcom vozidlo náklad vyloží a vráti sa späť, ale už je ľahký, váži len 45 ton a to je hmotnosť, pri ktorej mu vystačí získaná energia, ktorú načerpal cestou dole, na spiatočnú cestu smerom nahor. Kapacita batérií je 700 kWh a vážia neskutočných 4500 kilogramov.Technika pretvára krajinu.jpg
Možnosť zajazdiť si týmto autom mal švajčiarsky jazdec formuly E Lucas di Grassi. Po jazde povedal, že pri štarte mala batéria kapacitu 90%, keď sa presunul k miestu nakládky, tak kapacita bola na úrovni 80%  a cesta smerom dole spolu s vrátením sa späť na pôvodné miesto výjazdu sa kapacita ustálila na 88%. S parametrami, ktoré sme uviedli, dokáže eDumper ročne ušetriť až 50 až 100 tisíc litrov nafty a je šetrné aj k životnému prostrediu, pretože emisie oxidu uhličitého zníži až o 130 ton, a to už stojí za zmienku. Tento stroj je vzorom perfektného ekologického nástupcu naftových motorov, ktorý možno využiť pri ťažkých prácach v zložitom teréne.